Opis Produktu
Gdy dysponujesz ograniczoną ilością miejsca lub chcesz, aby twój zestaw był jak najbardziej mobilny, pomyśl o kompaktowych odsłuchach Eris E5 o wymiarach 178 x 260 x 195 mm, które ważą tylko 4.63 kg. Te zgrabne maluchy wciśniesz w każdy kąt studia.
Wszystkie odsłuchy Eris mają z przodu otwór bass-reflex, a ich obudowa jest wykonana z laminowanej winylem, średniej gęstości płyty MDF.
Wtyczkologia
Obydwa modele Eris wyposażono w symetryczne wejścia na złączach XLR oraz jack 6,3 mm TRS i niesymetryczne wejścia liniowe na złączach RCA. Przy podłączeniu przewodów do obu wejść symetrycznych, wejście TRS działa zamiast wejścia typu XLR. Sygnał z wejścia RCA sumowany jest w torze sygnałowym.
Współczesnych twórców charakteryzuje to, że tworzą muzykę w wielu różnych gatunkach i pracują nad nią w wielu, różnych miejscach. Monitory Eris możesz bez problemu zabrać ze sobą, zmieniając lokalizację w trakcie pracy nad muzyką. Tak samo łatwo, możesz dopasować brzmienie odsłuchów do akustyki konkretnego pomieszczenia, a nawet pod kątem muzyki, nad którą pracujesz.
Problem zakłóceń zewnętrznych dotyka większości głośników. Jednak monitory Eris wyposażono w system zabezpieczeń przed większością z nich. Ekranowanie elektromagnetyczne izoluje przed zakłóceniami radiowymi, które często przedostają się do sygnału i mogą być słyszalne [jeżeli kiedykolwiek słyszałeś jak w głośniku wzmacniacza gitarowego nagle pojawia się głos lektora z audycji radiowej, będziesz wiedział, o jakie zakłócenia chodzi].
W końcu, wzmacniacze mocy wyposażono w system „miękkiego startu”. Nigdy nie doświadczysz – powodującego uszkodzenia – trzasku w głośnikach w momencie ich włączenia.
W tym momencie powinno być jasne, że monitory z serii Eris oferują znacznie więcej, niż można spodziewać się po budżetowych odsłuchach studyjnych. Co typowe dla PreSonusa, odsłuchy zbudowano z wysokiej jakości komponentów, cała konstrukcja budzi zaufanie, a monitory grają dźwiękiem profesjonalnej jakości. Eris’ki mają niewielkie wymiary, są lekkie i wyglądają tak samo zawodowo, jak brzmią.
Tym, co naprawdę wyróżnia je spośród reszty odsłuchów w podobnym zakresie cenowym jest system regulacji barwy, za pomocą którego użytkownik może dopasować charakter brzmienia dokładnie według własnych potrzeb.
– Przetwornik niskich częstotliwości: 5.25-cale [E5] / 8-cale [E8], membrana kewlarowa,
– Przetwornik wysokich częstotliwości: 1-calowy [25 mm], ultra-lekka, jedwabna kopułka,
– Wzmocnienie biamp, w klasie AB, 70 W [E5] /130 W [E8],
– Otwór bass-reflex, zapewnia jeszcze lepsze przetwarzanie częstotliwości basowych,
– System regulacji: Midrange [±6 dB, płynna regulacja], HF [±6 dB, płynna regulacja], High-Pass [Wył- Off, 80 Hz, 100 Hz] i przełącznik Acoustic Space [płaska charakterystyka, -2, -4 dB] do precyzyjnego ustawienia konturu,
– Monitory ekranowane, zabezpieczone przed przegrzaniem, przed sygnałami o zbyt dużym natężeniu oraz subdźwiękami, układ anty-przepięciowy,
– Zoptymalizowane pod kątem redukcji rezonansów,
– Wejścia symetryczne na złączach XLR/ 6,35 jack i niesymetryczne RCA,
– Maksymalny, stały poziom SPL: 102 dB [E5] /105 dB [E8].
• Symetryczne ¼” TRS,
• Niesymetryczne RCA.
Wydajność:
• Zwrotnica – częstotliwość podziału: 3 kHz,
• Wzmacniacz przetwornika niskotonowego: 45 W,
• Wzmacniacz przetwornika wysokotonowego: 35 W,
• Poziom szczytowy SPL [z 1 metra]: 102 dB,
• Przetwornik niskich częstotliwości: 5.25-cala, kewlarowy,
• Przetwornik wysokotonowy: 1-calowy, kopułka jedwabna,
• Impedancja wejściowa: 10 kΩ.
Układ regulacji:
• Regulacja pasma środka: -6, 0, +6 dB,
• Regulacja pasma wysokiego: -6, 0, +6 dB,
• Filtr górno-przepustowy [Low Cut]: Ust. neutralne, 80 Hz, 100 Hz,
• Regulacja Acoustic Space: Charakterystyka płaska, -2, -4 dB.
Zabezpieczenia:
• Układ anty-przepięciowy,
• Zabezpieczenie przed przegrzaniem,
• Włącznik/wyłącznik transjentów,
• Filtr subdźwiękowy,
• Bezpiecznik napięcia.
Zasilanie:
Kolumna:
Budowa:
• Głębokość: 195 mm,
• Wysokość: 260 mm,
• Waga: 4,63 kg.