Opis Produktu
Wśród nowoczesnych instrumentów niewiele możemy znaleźć takich, które kształtowały brzmienie muzyki, a tym bardziej stawały się legendą jeszcze za czasów ich egzystencji na rynku muzycznym. Od momentu, kiedy firma ACCESS zaprezentowała model Virus C, na rynku nowoczesnych syntezatorów analogowych nie pokazało się nic [poza kolejnymi modelami VIRUS’a], co mogłoby bardziej zaskoczyć poszukiwaczy nowych brzmień. Brzmienie Virus’a jest ciągle aktualne i wykorzystywane jest przy bardzo różnorakich produkcjach muzycznych. Od muzyki filmowej [Hans Zimmer, James Newton Howard], popu [Michael Jackson, Depeche Mode, Aerosmith] przez elektroniczną [Jean Michael Jarre] do typowo tanecznej [The Prodigy, The Chemical Brothers, Paul Van Dyk, Armin Van Buuren itp]. Również producenci instrumentów oraz bibliotek sampli korzystają z arsenału brzmień VIRUS’a.
Wśród najbardziej znanych można wymienić firmy: Spectrasonics, East West, Zero-G, Sample Lab, Pełna lista użytkowników VIRUSA TI2 znajduje się na dole tej strony. ACCESS VIRUS TI2 to instrument, od którego wszystko się zaczyna. Jego próbki możemy znaleźć również w innych instrumentach sprzętowych bardzo znanych producentów – tzw. ROM player’ów. Niesamowita moc obliczeniowa procesorów DSP zawartych w instrumencie, unikalne algorytmy oraz najwyższej klasy przetworniki AD / DA sprawiają, że jego brzmienie eksploruje dotąd niepoznane obszary muzyczne – a konkurentów nadal brak.
Producent stale uaktualnia system operacyjny oferując coraz to nowe możliwości. Dodaje nowe funkcje, efekty oraz rozbudowuje już istniejące. ACCESS VIRUS TI2 ma w stosunku do poprzedników znacznie zwiększoną moc obliczeniową co pozwala pełne wykorzystanie potencjału nowych systemów ACCESS’a, większej polifonii oraz większej ilości efektów [maksymalnie 192].
Najważniejsze jest brzmienie
Brzmienie instrumentu ACCESS VIRUS TI2 słychać w wielu światowych produkcjach. Słuchacz od razu rozpoznaje to brzmienie w gąszczu innych syntezatorów. Świetnie brzmiące oscylatory, rewelacyjne filtry rozbudowana sekcja wyszukanych efektów – to musi brzmieć dobrze. Wszystkie sprawiają, że Virus TI2 jest unikalny. Olbrzymia moc obliczeniowa sprawia, że instrument się nie dławi przy rozbudowanych aranżacjach. Tysiące barw brzmi tak samo w trybie MULTI jak i w trybie SINGLE. Nie ma mowy o ograniczeniu ilości efektów w trybie MULTI. Jego legendarny tor syntezy, blok filtrów umożliwiają uzyskanie ciekawych efektów brzmieniowych; od tłustych, ciężkich basów poprzez przestrzenie efektów FX do delikatnie migoczących padów.
Bogata biblioteka barw
Ponad 3000 fabrycznie zapisanych brzmień w instrumencie spełni oczekiwania każdego awangardowego muzyka oraz sound designer’a. Kolejne dziesiątki tysięcy nowych presetów dostępne są na stronie producenta, internecie oraz oferowane są przez trzecich producentów odpłatnie. Barwy podzielone są na kategorie ułatwiające sprawne odnalezienie barwy odpowiadającej danej aranżacji.
Totalna integracja
Skrót TI [Total Integration] oznacza pełną integrację instrumentu z każdym dostępnym oprogramowaniem rejestrującym. Po podłączeniu VIRUS’a do komputera przez port USB zgłasza się on jako wtyczka VST, AU – VIRUS CONTROL. Z jej poziomu możemy kontrolować wszystkie parametry instrumentu; składowe każdej barwy, ustawienia sygnałów wejściowych i wyjściowych. Ma ona również wbudowaną szybką wyszukiwarkę barw, co w przypadku tysięcy barw ma kolosalne znaczenie. Umożliwia ona wyszukanie barwy po nazwie w kilka sekund. Aplikacja VIRUS CONTROL znacznie ułatwia współpracę instrumentu z popularnymi sekwencerami programowymi. Wszelkie ustawienia barw, konfiguracji wyjść za zapisywane bezpośrednio z projektem. Instrument automatycznie synchronizuje się z tempem projektu. Również z poziomu tej aplikacji możemy tworzyć nowe przebiegi arpegiatora. Graficzny, przejrzysty interfejs pozwala szybko i wygodnie stworzyć oryginalne, pulsujące przebiegi rytmiczne.
Nie tylko syntezator – procesor efektów
ACCESS VIRUS TI2 to nie tylko instrument, to również maszyna która może służyć jako procesor efektów przetwarzający Twoją muzykę w czasie rzeczywistym. Jego potencjał jest ogromny. Możesz wprowadzić sygnał przez złącza analogowe lub SPDIF i przetwarzać go indywidualnie za pomocą każdego bloku syntezatora. Nic nie stoi na przeszkodzie być wzbogacić sygnał zewnętrzny efektami VIRUS’a TI2: reverb, delay, chorus, distortion oraz wiele unikalnych dostępnych tylko w VIRUS’ie TI2. Przetworzony sygnał możemy wysłać do dowolnego fizycznego wyjścia instrumentu.
Nie tylko syntezator – karta audio
ACCESS VIRUS TI2 może pełnić również rolę wysokiej klasy karty audio wyposażonej między innymi w sterowniki ASIO2. Główny mix z komputera jest wysyłany na wyjścia Virusa, natomiast Virus jednocześnie transmituje sygnał z instrumentu do projektu audio. Sygnał jest widoczny w oprogramowaniu jak typowy sygnał z instrumentu wirtualnego. Oczywiście możemy również nagrać dowolny sygnał zewnętrzny poprzez znakomitej jakości stereofoniczne wejście analogowe lub wejście cyfrowe SPDIF. Opatentowany przez firmę ACCESS sterownik, czyni z Virusa TI2 pierwszym na świecie syntezatorem sprzętowym łączącym funkcje „sample-accuration timing” [dokładne próbkowanie] oraz delay- compensation [wyrównanie latencji – opóźnienia]. Jak przystało na dobrą kartę dźwiękową przetworniki VIRUSA TI2 pracują z dokładnością 24-bity, 192 kHz.
Militarna konstrukcja
ACCESS VIRUS TI2 jest solidnie zaprojektowany. Metalowa obudowa z drewnianym wykończeniem przywołuje na myśl wspomnienia starych syntezatorów analogowych. Najeżony kontrolerami obrotowymi [32 sztuki] staje się idealnym kompanem do wykonań na żywo zdolnym znieść najtrudniejsze warunki Twojej trasy koncertowej.
Hardware a software
Pojawia się coraz więcej głosów, że syntezatory programowe „doganiają” VIRUS’a. Cóż, stają się coraz doskonalsze brzmieniowo jednak do VIRUS’a TI2 ciągle im daleko. Brzmią płytko i nie ma w ich brzmieniu tyle energii ile jest w opisywanym instrumencie. Wystarczy porównać dolne, basowe rejestry instrumentów programowych z basem VIRUS TI2. Brzmienie VIRUS sprawia, że membrany głośników mają ochotę z nich wyskoczyć 😉 W przypadku instrumentów programowych brzmienia basowe są pozbawione życia. Podobnie sprawa się ma w przypadku generowania barw z zakresu wyższych częstotliwości.
Posiadając właściwe narzędzie możesz totalnie odblokować swoją wyobraźnię!
DANE TECHNICZNE
- Brzmienia: 512 programów RAM, 3328 programów ROM [również zapisywalne],
- Polifonia maksymalna: 110 głosów w zależności od złożoności barwy,
- Multitimbral: 16 partów,
- Generatory brzmień: 3 oscylatory główne, 1 suboscylator, generator Wavetable, synteza granularna,
- 2 super szybkie obwiednie ADSTR,
- Programowalny 32 krokowy arpeggiator,
- Zaawansowany wokoder,
- Atomizer – audio slicer,
- Niezależne efekty; delay, reverb, distortion itp. dla każdej z 16 części multitimbral’u,
- 6 symetrycznych wyjść audio o poziomie +4dB,
- Praca instrumentu w systemie surround,
- Soft-limiter na każdym wyjściu audio,
- Przetworniki studyjne AD/DA 24-bity/192kHz,
- 2 wejścia audio z przetwornikami 24-bity [4 różne czułości wejścia],
- Wejście/wyjście cyfrowe w formacie S/PDIF,
- Transmisja USB dla danych, sygnału audio oraz MIDI,
- Kompatybilność z USB 2.0, USB oraz Hi-Speed USB [12Mbit],
- Dużo więcej mocy, mnóstwo nowych efektów, lżejsza waga dzięki nowej konstrukcji,
- Całkowita integracja [ TI ] z popularnym oprogramowaniem sekwencerowym,
- Oprogramowanie do kontroli [VirusControl plug-in] w formacie VST [PC] oraz AudioUnit [Mac],
- Zestaw do montażu w Racku [opcja],
- Wyście słuchawkowe.